Welkom

Misschien ken ik je, misschien ook (nog) niet... Feit is dat je op de één of andere manier mijn blog gevonden hebt.
In 2011 verhuisden mijn man en ik met onze zoontjes vanuit België naar een compound in Al Jubail Industrial City in Saoedi-Arabië. In september 2014 verhuisden we naar Bahrein. Tijdens die periode in het Midden-Oosten hield ik deze blog bij.
Intussen zijn we sinds de zomer van 2018 teruggekeerd naar België. Ik ben toen een hele nieuwe weg ingeslagen en startte een eigen praktijk als balanscoach.

Woestijnmama

donderdag 8 maart 2012

Belgisch boodschappenlijstje...

Met de komst van Matias' collega die tweewekelijks af en aan vliegt naar Saudi, was het ideale moment aangebroken om even enkele boodschappen uit België te laten meebrengen. Buiten enkele persoonlijke spullen, waren daar ook 2 toch wel opmerkelijke dingen bij.

Enerzijds: nootmuskaat. Inderdaad, want dat kan je hier niet krijgen. De reden? Hou je vast: dat wordt beschouwd als een afrodisiacum. Heren, opgepast dus, volgende keer dat vrouwlief een serieuze portie nootmuskaat in je puree draait is ze zeker iets van plan ;-)!

Anderzijds (en ik kan het eigenlijk nog niet goed geloven): tampons. Ik weet nog niet helemaal zeker of ze nergens in Saudi verkrijgbaar zijn, maar in de enkele grootwarenhuizen die we hier al hebben bezocht waren ze niet te krijgen. Qué? Begrijpe wie begrijpe kan, maar blijkbaar worden er seksuele connotaties gelinkt aan het gebruik ervan (vond ik ergens in een internetartikel over islam en tampons). Ik moet het toegeven, dit is toch de eerste keer dat ik me als vrouw écht wel wat onheus behandeld voel. Abbaya's ok, niet met de auto rijden, ok... ik was erop voorbereid, maar dit? Hm, het voelt toch een beetje als: "Waar moeien die venten zich eigenlijk mee? Ze weten niet eens waarover ze spreken!" ;-).

Maar ach, geen nood, binnen enkele weken zou ik mijn exit/re-entry visum moeten krijgen (meer hierover later). Dan kunnen we het land eens uit om Bahrein te gaan verkennen (op een dik uurtje van hier). Daar is alles een pak liberaler en wie weet vinden we ze daar wel?... Hèhè, benieuwd wat ze hier nog voor ons in petto hebben!

1 opmerking:

  1. toen ik in Abu Dhabi in december op house hunt kwam is dat ook 1 van de eerste zaken die ik ben gaan zoeken in de supermarkt want 10 jaar geleden waren er in de Emiraten ook geen tampons te verkrijgen .. nu gelukkig wel, gewoon in de carrefour en wel 3 verschillende merken.
    Trouwens nutmeg ook met hopen ;-)
    Groetjes,
    Annemie

    BeantwoordenVerwijderen