Welkom

Misschien ken ik je, misschien ook (nog) niet... Feit is dat je op de één of andere manier mijn blog gevonden hebt.
In 2011 verhuisden mijn man en ik met onze zoontjes vanuit België naar een compound in Al Jubail Industrial City in Saoedi-Arabië. In september 2014 verhuisden we naar Bahrein. Tijdens die periode in het Midden-Oosten hield ik deze blog bij.
Intussen zijn we sinds de zomer van 2018 teruggekeerd naar België. Ik ben toen een hele nieuwe weg ingeslagen en startte een eigen praktijk als balanscoach.

Woestijnmama

maandag 20 januari 2014

Me and the big Saudi wedding! (part 1)

Vijf uur 's ochtends. Tijd om op te staan. Kindjes klaarmaken, laatste dingen in de auto laden en weg zijn wij. Naar Riyadh! Tijd om nog eens ten volle te beleven wat zo fijn is aan het expatleven: een trouw mogen meemaken, Saudi style. Lichte maagpijn maakt zich van mij meester, maar vol goesting rijden we de compoundmuren buiten. Zo benieuwd!

De rit naar Riyadh is aangenaam. Stralend zonnetje, prachtige woestijnlandschappen, kamelen en leuk (hoewel soms lawaaierig) gezelschap... tot na anderhalf uur rijden plots mijn gedachten afdwalen. En dan besef ik het. Ik ben iets vergeten. Neen, niet mijn jurk (stel je voor!). Ook niet mijn schoenen (help!). Wel de toiletzak. Och, hoor ik je denken, een tandenborstel is snel gekocht. Inderdaad, normaalgezien zou dit ook geen probleem zijn. Maar vandaag is het dat wel: make-up, contactlenzen, haargerief, lekker geurtje... alles zat erin. Zucht, ik had er nooit mogen vanuit gaan dat manlief wel zou weten dat diegene die het laatste de badkamer gebruikt 's ochtends ook de toiletzak in de auto moet zetten. Zal wel zo een Mars-Venus ding zijn ;)... Help!

Enfin, een boel hartkloppingen, zweetuitbarstingen en dergelijke later kwamen we aan in ons hotel. Mooie kamer, alle gerief afgezet en wij op pad. Alles gaan kopen! Ook dat was echter geen sinecure, want het was natuurlijk vrijdag. In Saudi betekent dat: de meeste winkels gaan pas open na 16h. Nogmaals: zucht. Soit, ik bespaar je alle details en zal het er maar op houden dat het me uiteindelijk gelukt is om lenzen, geurtje, make-up en haargerief te vinden. Domme domme kosten maar goed... ik kon toch moeilijk met mijn alledaagse kop bovenop mijn chic kleedje richting Saoedische trouw trekken, niet waar ;)?

Intussen was de tijd gekomen om me klaar te maken. Man, dat voelde even onwennig. Zo lang geleden! En vooral: wat een gek gevoel toch in de onderbuik! Net of ik weer naar mijn eerste fuif ging... Oh boy, wat doen ze me toch aan...

(wordt vervolgd)


'Moi' in my fancy dress ;)


2 opmerkingen:

  1. I used google to translate .. and I can relate to what happened to you .. I forgot the toiletry bag when we went to Dubai.. good thing that we went as tourists and not planning to visit anyone ..

    Waiting for the second part .. and I'll read the rest of the blog ..

    Hope you had fun in the wedding. .
    And I still feel bad for keeping you up to 4am .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Don't feel bad, am happy I had the full experience after all ;)... I did have so much fun... Part 2 will be ready tomorrow :D!

    BeantwoordenVerwijderen